2018. július 18., szerda

- Bosszantó dolgok

Akkor most jöjjön pár apró negatív dolog az 5. Astráról. Az első két dolog a kezelőszerveket érinti és ehhez kapcsolódik majd egy harmadik kényelmetlenséget okozó dolog. Persze amit leírok, az mind szigorúan szubjektív vélemény.
Az 5. Astrában már nem CD-s rádió van, hanem 7, vagy 8 coll-os kijelzővel rendelkező úgynevezett IntelliLink rendszer (majd erről is írok egy külön részt). Nos, ennek a rendszernek a bekapcsoló gombja egyben a hangerőállító is, ahogy általában lenni szokott. Csak itt ez a gomb olyan kicsire sikerült, hogy nehéz vele a hangerő gyors állítása. Ugye minél nagyobb a gomb átmérője, annál nagyobb utat tesz meg a gomb kerülete, így a hangerőben is nagyobb változtatást érhetünk el. Persze sokan mondhatják, hogy minek piszkálom, hiszen ott van a kormánykeréken a +/- gomb és az sokkal inkább kézre áll, ezért használjam azt. Sajnos ilyen maradi felfogású vagyok, hogy szeretem tekerni a hangerőt és nem nyomkodni. Ezt már megszoktam a H Astránál, pedig ott is volt multikormány. Most viszont, mivel a kis hangerőállító használata kényelmetlen, nagy valószínűséggel rá fogok szokni a kormányról való állításra. Lehet ez volt a céljuk ezzel?


K Astra
H Astra
A fenti képeken a méretarányt úgy kell elképzelni, hogy a H Astra felső középső tekerőgombjától balra eső gomb mérete kb. megegyezik a K Astra tekerőgombjával. Tehát jelentős a változás.



A következő bosszantó dolog az elektromos ablakemelő gombok elhelyezése. Nem tudom ki hogy van vele, de nekem nagyon hátra esnek. Kényelmetlen odanyúlni, nem látszódnak, oda kell figyelni mikor használjuk őket. Ide kapcsolódik az ajtó belülről történő becsukása is. Mivel a záráshoz kell egy kis kapaszkodó, amit meghúzva bezáródik. Ezt nem túl sikeresen az ajtó elejére tették, így a képzett erőkar a záráshoz minimális, kb. fele-fele arányban sikerül elsőre bezárni az ajtót rendesen. Persze ezt is szokni kell, de egyszerűen nem értem miért így lett megtervezve. Arra tudok gondolni, hogy ha egy öreg bácsi száll ki az autóból, akkor milyen jó, hogy az ajtó karfájába tud kapaszkodni. Na, de nehogy már csak nekik tervezzék ezt az autót... A H Astránál ez pont fordítva volt, karfán középen volt kapaszkodó, az ablakemelő gombok pedig a karfa elején elöl kaptak helyet. Minden a megfelelő helyen, úgy ahogy kényelmes is használni. Szóval ez számomra egy óriási tervezési hiba és remélem majd idővel visszacserélik.


K Astra
H Astra
A képeken jól látszik, hogy a H Astra esetében az ablakemelő gombok az ajtónyitó alá esnek, a K esetében ezek kb. 20 centivel hátrébb kerültek, így nem a kézfejnél, hanem inkább az alkar közepénél találhatóak. Valamint a karfa kapaszkodó része is szerencsésebb az ajtó kezelése szempontjából, ha hátrébb kerül.





Tudom, hogy ezekkel együtt lehet élni, a hangerőállítás csak megszokás kérdése, de az ajtó karfájával nem leszek kibékülve, mert folyamatosan bosszantó lesz, hogy mennyire kényelmesebben volt ez megoldva a H Astra esetében.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése