2018. július 17., kedd

+ Vásárlás I. - elvárások

Nagyon sokat gondolkodtam mielőtt lecseréltem a 12 éves autómat, hogy cseréljem-e egyáltalán. Az is Opel Astra volt, csak a kettővel ezelőtti H jelű kiadása. Mikor 2005-ben utoljára új autót vettem, akkor pont versenyben volt a H Astra is, de akkor még nem győzött meg annyira, mint 2010-ben, mikor megvettem 4 évesen. Idén átléptem vele a 200 ezer kilométert és pár dolgot cserélni kellett rajta és a cserék sora valószínűleg folytatódott volna, ezért néha azt éreztem, hogy jó lenne egy olyan autó amitől nem kell félni, hogy mikor mi romlik el és az mennyibe fog kerülni, egy olyan aminek kiszámítható és tervezhető a szervízköltsége. Szóval röviden ez az igény realizálódott egy új K Astra megvásárlásával.


Amit elvártam tőle, az röviden annyi volt, hogy legyen olyan dinamikus, mint a volt dízelem és ha nem is annyit, de fogyasszon max 1 literrel többet. Mit jelent ez pontosan? Hát 101 lovas volt a dízel, de kicsit többre volt képes nyomatékban is, szóval teljesítményben közel azonosak papíron. Fogyasztása 5 liter körül volt, de ebben azért voltak tempós részek is. Jelenleg az új autó még bejáratós, így dinamikus autózásról nem beszélhetünk, de érezni benne az erőt. Az előzéseket szépen teljesíti, nem kell félni, hogy elhúzódik, még hatodikban is szépen gyorsul. Ehhez képest a fogyasztása a BC szerint az első 400 km-en 5,2 volt. Sajnos ez az érték a valóságban olyan fél literrel magasabb.

Összefoglalva a menetdinamika és fogyasztás szempontjából megkaptam amire vágytam, persze ez az első pár száz kilométer után még nem mérvadó, de pozitív lelkesedést sejtett a jövőben :) Amikor csak tehetem a H Astrával fogom összehasonlítani, mert vele van tapasztalatom és egyesek véleménye szerint, a H Astra volt az utolsó jó Astra :) 

Úgy döntöttem, hogy minden pozitív bejegyzés címét egy + jellel fogom kezdeni, még a negatív dolgokról szóló írások elejére - jelet teszek majd, ezzel is jelezve, hogy mire számíthat az olvasó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése